:: SELAMAT DATANG KE BLOG DAKWAH GLOBAL :: DAPATKAN BUKU-BUKU KAMI DENGAN HARGA YANG MENARIK ::

Thursday 19 November 2015

Assalamualaikum...
Akan berada di pasaran buku terbaru keluaran DG (Dakwah Global).
Bertajuk:- Sepuluh Penyebab Ilmu Yang Ditimba Diredhai Ilahi.

Sinopsis...... 
     Bersungguh-sungguhlah kita dalam menuntut ilmu, di dunia kita dihormati di akhirat kita selamat dari azab Allah SWT. Dalam menuntut ilmu ada beberapa faktor supaya ilmu yang kita perolehi mendapat keberkatan dan diredhai Allah SWT. Di dalam buku yang ringkas ini penulis cuba menghurai sepuluh penyebab ilmu yang ditimba diberkati dan diredhai pencipta.

     Semua kita mengetahui sumber yang utama untuk mendapat ilmu adalah membaca. Kerana membaca untuk mendapatkan ilmu bagaikan berenang melawan arus, saat kita berhenti berenang kita akan ketinggalan dibawa arus. Membaca dan menuntut ilmu sepanjang hayat akan menjadikan kita orang yang berilmu kaya dengan idea dan wise (bijaksana).

يُؤۡتِي ٱلۡحِكۡمَةَ مَن يَشَآءُۚ وَمَن يُؤۡتَ ٱلۡحِكۡمَةَ فَقَدۡ أُوتِيَ خَيۡرٗ كَثِيرٗاۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ ٢٦٩

Firman Allah SWT bermaksud: “Allah SWT menganugerahkan al hikmah (kepahaman yang dalam tentang Al Quran dan As Sunah) kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan barang siapa yang dianugerahi al hikmah itu, ia benar-benar telah dianugerahi kurnia yang banyak. Dan hanya orang-orang yang berakallah yang dapat mengambil pelajaran (dari firman Allah SWT)”.
(QS. Al Baqarah. 269)


Ketahuilah dengan ilmu dapat memelihara maruah Agama, Bangsa dan Negara. Ingat! menjaga maruah Agama, Bangsa dan Negara adalah kewajipan ke atas kita yang akan di persoalkan oleh Allah SWT di akhirat kelak.

No comments:

Post a Comment